Формування загальнонавчальних вмінь - Форум
Понеділок, 05.12.2016, 11:27
Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Педагогічна підтримка » Формування загальнонавчальних вмінь
Формування загальнонавчальних вмінь
ModeratorДата: Четвер, 11.03.2010, 05:37 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Администраторы
Повідомлень: 50
Репутація: 2
Статус: Offline
Формування загальнонавчальних вмінь
 
ModeratorДата: Середа, 07.04.2010, 15:59 | Повідомлення # 2
Лейтенант
Група: Администраторы
Повідомлень: 50
Репутація: 2
Статус: Offline
Роль бібліотеки у розвитку творчого потенціалу учнів

Бібліотекар Корчицької
загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів
Шнель Т.В.

Обдарованість може проявлятися в різні періоди розвитку людини. Для обдарованих дітей характерними є рання мова, великий словниковий запас, допитливість. Творча дитина , як правило, енергійна, дотепна, відрізняється розвиненою пам’яттю і виявляє значну самостійність у думках і поведінці. Обдаровані діти здатні класифікувати інформацію, вміють користуватися накопиченими знаннями. Вони з задоволенням сприймають складні завдання, під час виконання яких виявляють неабияку увагу, наполегливість. Дитина високої творчості спрямованості здатна головою заглибитисмя в те, що її цікавить, вона дуже винахідлива в образотворчій діяльності, іграх, використанні різних матеріалів, висловлює багато різних міркувань з приводу конкретної ситуації, здатна по новому підійти до розв’язання проблеми.
Удосконалити навчально-виховний процес з обдарованими дітьми, дати їм грунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук допомагає, насамперед, періодичність проведення олімпіад з основою наук, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, КВК, турнірів, конкурсів знавців, вікторин, інтелектуальних аукціонів, змагань, ігрових тренінгів, ігор, бізнес-шоу, телерадіовікторин, міжшкільних, міжрайонних факультативів, семінарів, систематичність проведення творчих тренінгів, інтелектуальних марафонів абощо.
У кожному районі, місті, школі слід розробити концепцію розвитку творчої обдарованості. Створити клуб інтелектуалів для обдарованої молоді або центр інтелектуального розвитку.
Завдання бібліотеки – створити умови, за яких схильність дітей до нового, нестандартного, їхнє бажання самостійно вирішувати поставлені завдання можуть набути розвитку. Бібліотекар може провести в школі конкурс на кращого читача школи, кращого читача класу.
Доцільно проводити щомісяця для учнів старших класів турніри кмітливих, брейн-ринги, КВК, конкурс «Розумники і розумниці». «Таланти краю», «Лицарі формування духовності», віктони та інші. Елементи змагання, що містяться в іграх, сприяють розвитку здібностей, творчої активності, залучають учнів до життя.Розв’язуючи ребуси. кросворди, учні поступово починають складати власні головоломки, що сприяє розвитку пам’яті, уваги, кмітливості.
У роботі з обдарованими дітьми можуть бути використані такі форми навчання: індивідуальні, фронтальні, групові.
Фронтальні заняття - дискусії, дебати, організаційно-діяльнісні ігри, рольові ігри.
Групові заняття - парні, постійні групи із зміною функцій їх учасників, груповий поділ класу з однаковим завданням, з різним завданням, із загальним звітом кожної групи перед усім класом.
Для обдарованих дітей з успіхом можна використовувати нові організаційні форми: «Поле чудес», заняття клубу «Що? Де? Коли?».
Особливою популярністю серед обдарованих дітей користуються дискусійні форми ( симпозіуми, дебати, «круглі столи», невеликі сесії, ділові бесіди типу інтерв’ю, шкільні лекції, семінарські заняття).
Важливо також навчити шолярів аналізувати відповідь товариша. Старшокласники повинні вміти писати рецензії, а тому слід починати з рецензії відповіді однокласника, рецензії виступу на конференції, лекції.
Слід зазначити, що найбільш популярною формою навчання обдарованих дітей-бібліотерапія.
Бібліотерапія особливо ефективна в роботі з обдарованими завдяки тому, що:


  • діти рано починають читати й цікавляться книгами;
  • книги надають можливість спілкуватися з талановитими людьми всіх часів і народів.

Успішна бібліотерапія вимагає:
1) прочитання спеціальної дібраної книги, що тією чи іншою мірою відбиває аналогічну проблему;
2) наступного обговорення прочитаного.
Необхідно пам’ятати й виконувати кілька положень пов’язаних із використанням бібліотерапії:

  • самому педагогові слід якнайбільше читати;
  • книги мають бути легкодоступними для учнів. і в дітей має вистачати часу для читання із задоволеннями;
  • пропоновані книги обов’язково мають відповідати рівню розвитку обдарованої дитини;
  • обговорення, що відбувається за прочитанням книги, мають зосереджуватися не на бібліотекареві,вчителеві, а на дітях: вони повинні бути активними учасниками обговорення.

Бібліотерапія в разі відповідної організації передбачає великі можливості для усунення й запобігання виникненню багатьох труднощів.
В роботі бібліотеки, в позакласній роботі закладено неабиякі можливості для розвитку інтелектуальних, задатків школярів. У зв’язку з цим важливо систематично орієнтувати учнів на вміння правильно користуватися цим інтелектуальним багатством.
 
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Педагогічна підтримка » Формування загальнонавчальних вмінь
Сторінка 1 з 11
Пошук: