Навчально-виховний процес, що допомає розкрити обдарованість - Форум
Вівторок, 06.12.2016, 17:07
Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Педагогічна підтримка » Навчально-виховний процес, що допомає розкрити обдарованість
Навчально-виховний процес, що допомає розкрити обдарованість
ModeratorДата: Четвер, 11.03.2010, 05:49 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Администраторы
Повідомлень: 50
Репутація: 2
Статус: Offline
Шляхи і досвід модернізації навчально-виховного процесу по розкриттю творчих обдарувань школярів.
 
mokschoolДата: Субота, 27.03.2010, 07:31 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Проверенные
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
З метою забезпечення формування морально-духовних якостей особистості школяра розроблено Концепцію художньо-естетичного виховання учнів у Мокіївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.
Концепція розроблена відповідно до Законів України «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», вона ґрунтується на основних положеннях Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа) і спрямована на реалізацію Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, затвердженої Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002.
Художньо-естетичне виховання — ефективний шлях «гуманізації глобалізації», надання їй «людського обличчя» в умовах економічної нестабільності, ідеологічної невизначеності та світоглядного плюралізму.
Цілі концепції: узагальнити здобутки передового педагогічного досвіду в галузі педагогіки мистецтва, результати досліджень психологів, педагогів, та обґрунтувати теоретико-методологічні та організаційно-методичні засади художньо-естетичного виховання, що передбачає виокремлення провідних інноваційних тенденцій і перспектив розвитку, визначення мети, завдань, принципів, напрямів та орієнтовних підходів до формування змісту і технологій виховання учнів засобами мистецтва.
Мета художньо-естетичного виховання в школі полягає в тому, щоб у процесі сприймання, інтерпретації творів мистецтва і практичної художньо-творчої діяльності формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати етичну свідомість і художню компетентність, здатність до самореалізації, потребу в духовному самовдосконаленні.
Загальна мета конкретизується в основних завданнях:
• збагачення емоційно-етичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей, художньо-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;
• виховання в учнів етичного ставлення до дійсності та мистецтва, світоглядних уявлень і ціннісних художніх орієнтацій, розуміння учнями зв'язків мистецтва з природним і предметним середовищем, життєдіяльністю людини, зокрема сучасною технікою, засобами масової інформації;
• виховання здатності сприймати та інтерпретувати художні твори, висловлювати особисте ставлення до них, аргументуючи свої думки та оцінки;
• розширення і збагачення художньо-естетичного досвіду, опанування художніх умінь та навичок в практичній діяльності, формування художньої компетентності — здатності керуватися набутими художніми знаннями та вміннями, готовність використовувати отриманий досвід у самостійній діяльності згідно з універсальними загальнолюдськими естетичними цінностями та власними духовно-світоглядними позиціями;
• формування системи знань та уявлень про сутність, види та жанри мистецтва, особливості художньо-образної мови мистецтв — музичного, візуального;
• виховання художніх інтересів, смаків, морально-етичних ідеалів, потреб у художньо-творчій самореалізації та духовно-етичному самовдосконаленні відповідно до індивідуальних можливостей та вікових етапів розвитку, формування навичок художньої самоосвіти та самовиховання.

Додано (27.03.2010, 08:31)
---------------------------------------------
Система художньо-естетичного виховання та її структурні компоненти

Цілісна педагогічна система художньо-естетичної освіти та виховання у Мокіївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів включає такі складові:
• змістовно-цільова — цілі (у соціальному й особистісному вимірах), принципи і завдання, зміст навчання і виховання;
• функціонально-процесуальна (педагогічні засоби, форми, методи і прийоми, способи взаємодії, педагогічні технології);
• результативно-оцінна (критерії оцінювання проміжних і кінцевих результатів навчання, інтегральні показники художньо-естетичної вихованості, гуманістична експертиза педагогічної системи загалом).
Система художньо-естетичної освіти та виховання включає структурні компоненти:
1. Базовий освітньо-виховний компонент, що передбачає навчання, виховання й розвиток учнів під час вивчення предметів та курсів освітньої галузі «Мистецтво — Естетична культура» і складається з двох частин:
а) інваріантної частини, представленої предметами і курсами базового навчального плану Державного освітнього стандарту, (предмети «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Етика», «Художня культура»).
б) варіативної частини, що складається з елективних предметів і курсів, які вводяться до робочих навчальних планів навчального закладу відповідно до можливостей і потреб педагогічного колективу, учнів, батьків («Декоративно-ужиткове мистецтво», «Дизайн», «Художня кераміка», тощо).
2. Позаурочний компонент художньо-естетичного виховання, що передбачає організацію колективних і групових форм діяльності учнів поза межами класу і школи, але під керівництвом або за участю вчителів (заняття в гуртках художньо-естетичного профілю, шкільних об'єднаннях за інтересами, художньо-творчих колективах; організація екскурсій до музеїв, фольклорних експедицій; відвідування театральних вистав, концертів, художніх майстерень тощо).

Повідомлення відредагував mokschool - Субота, 27.03.2010, 07:31
 
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Педагогічна підтримка » Навчально-виховний процес, що допомає розкрити обдарованість
Сторінка 1 з 11
Пошук: