Профільне навчання - шлях до реалізації творчих обдарувань - Форум
Понеділок, 05.12.2016, 11:27
Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Управлінська діяльність щодо обдарованості » Профільне навчання - шлях до реалізації творчих обдарувань
Профільне навчання - шлях до реалізації творчих обдарувань
ModeratorДата: Четвер, 11.03.2010, 04:45 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Администраторы
Повідомлень: 50
Репутація: 2
Статус: Offline
Роль, значення і можливості профільного навчання для самореалізації учнівських обдарувань.
 
GrytsivДата: Четвер, 25.03.2010, 19:14 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Проверенные
Повідомлень: 6
Репутація: 0
Статус: Offline
Профільне навчання –
шлях до реалізації творчих обдарувань учнів.

Чевелюк М.В. Грицівська ЗОШ

Одним із завдань навчання в старшій школі є надання учням можливості спроектувати своє майбутнє і сформувати ресурси для здійснення усвідомленого професійного та освітнього вибору (профілізація старшої школи).
Для успішної реалізації профільного навчання учитель повинен знати: основоположні документи; методологічні основи особистісно зорієнтованого, індивідуального і компетентнісного підходів до навчання та механізми їх реалізації; зміст освіти за предметом на базовому і профільному рівнях; методику організації проектної, науково-дослідної діяльності учнів.
Також учитель повинен уміти: проектувати освітній процес, спрямований на максимальну індивідуалізацію навчання, посилення самостійної творчої основи в діяльності учнів, розвиток дослідницької діяльності та соціальної практики; формувати активну позицію відповідального вибору й відповідальної діяльності, сприяючи самоорганізації школярів, становленню їхніх ціннісних орієнтацій; використовувати в навчальному процесі можливості інформаційних технологій для відкритої освіти.
На нашу думку, тільки поєднання профільного навчання та компетентнісного підходу допоможуть педагогу нової формації вирішити поставлені суспільством завдання та задовольнити сучасний ринок.
Якість освітньої діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу – вимога часу, це розуміють освітяни всіх категорій нашого суспільства. Прописано Стандарти освіти з предметів державного компонента. В нових програмах 12-річної школи чітко та зрозуміло визначено рівень навчальних досягнень за темою, класом, предметом.
Здавалося б, працюй, досягай якості в роботі. Проте існують певні чинники як соціального, так і психологічного характеру, що гальмують цей зрозумілий всім професіоналам процес, і цього не можна не враховувати. Про які чинники йдеться? Учасники навчально-виховного процесу, про якість якого йде мова, - це учні, батьки, вчителі. Їхні соціальні та психологічні установки, вимоги не можна не врахувати.
Коли учні інтерактивно працюють із будь-якою інформацією, вони вчаться мислити, тренують інтелектуальні здібності, застосовують набуті знання на практиці. Тож виникає необхідність відійти від загальних цифрових показників успішності класу, школи, а за головний показник визнати рівень успішності кожного учня (враховуючи його природні здібності, очікування, реальні знання з предмета).
Саме за таких причин дев’ять років тому педколектив Грицівської школи вирішив визначитися з основним завданням нашої школи – зробити школу профільною: щоб кожен вчився .
І це сталося. Дев’ять років доробок, помилок та знахідок, цілеспрямованої роботи всіх: учителів, учнів, батьків сьогодні дають результати. І тому це дає нам право поділитися досвідом організації роботи з цього питання.
Представлю наші доробки у такій системі: робота з учителями, учнями, батьками. за роками впровадження профільного навчання .
Детальніше про організацію роботи .
Розпочинали, звісно, з учителя. Якщо ми хочемо, щоб учителі переймалися спільними проблемами, необхідно провести цілеспрямовану роботу з пояснення причин та мети, переваг нової роботи та передбачення нового навантаження, зрозуміти, в ім’я чого на це навантаження можна погодитися.
Обов’язкова умова успіху – прийняття всіма або хоча б більшістю вчителів ідей, що виникли у членів адміністрації, робочої групи з підготовки до педради в результаті аналізу існуючої в закладі освіти ситуації. Найкраща нагода для цього – серпнева педрада, коли директор звітує, аналізує зроблене педколективом за рік, що минув, ставить завдання на новий навчальний рік.
За традицією, серпнева педрада в школі – установча, стартова.
Тема педради: «Успішне майбутнє творимо сьогодні» (підсумки роботи педколективу за минулий навчальний рік та основні завдання і напрями на наступний навчальний рік щодо забезпечення якості освіти).
Під час її роботи та засідань кафедр учителі школи ознайомилися з особливостями організації навчальної діяльності учнів у новому навчальному році (кожен отримав довідник, де прописано основні моменти доповіді директора, завдання на навчальний рік) за такими параметрами:
• Необхідність (аналіз причин) даної роботи полягає в залежності педколективу, навантаження вчителів від вибору батьків саме нашої школи;
• Можливість (аналіз досягнень) отримати певний результат – у показниках роботи вчителів з учнями різних груп навченості, в методичному рівні вчителя школи.
• Очікуваний результат:
Така цілеспрямована робота всіх учасників навчально-виховного процесу за діями, напрацьованими колективом, зрозумілими всіма, не може не дати позитивного результату.

Повідомлення відредагував Grytsiv - П`ятниця, 26.03.2010, 19:56
 
Форум » Віртуальна конференція: "Розвиток обдарованості. Практичний досвід." » Управлінська діяльність щодо обдарованості » Профільне навчання - шлях до реалізації творчих обдарувань
Сторінка 1 з 11
Пошук: