Роль ІКТ у викладанні іноземної мови - Форум
Четвер, 08.12.2016, 03:08
Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Підтримка викладання предметів » Форум для вчителів іноземної мови » Роль ІКТ у викладанні іноземної мови
Роль ІКТ у викладанні іноземної мови
OdminДата: П`ятниця, 16.03.2012, 14:08 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Администраторы
Повідомлень: 4
Репутація: 0
Статус: Offline
Тема стартувала
 
SonechkoДата: П`ятниця, 16.03.2012, 21:31 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Комп‘ютерні технології відкривають нові можливості для творчого розвитку як учнів, так і вчителів, дозволяють звільнитися від одноманітності традиційного курсу навчання, розробити нові ідеї та вирішити більш цікаві та складні проблеми.
Комп‘ютер є потужним засобом підвищення ефективності навчання. Він значно розширив можливості подачі навчальної інформації за допомогою кольору, графіки, звуку, цифрової відеотехніки. Значно зростає мотивація учня до навчання. Новизна роботи з комп‘ютером підвищує інтерес до оволодіння знаннями, а також подання навчальних завдань за ступенем складності. Комп‘ютер дозволяє позбутися однієї з головних причин негативного ставлення до навчання – відсутності успіху. Працюючи на комп‘ютері учень має можливість довести до кінця вирішення завдання.
Використання комп‘ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.
Спираючись на комп’ютерні технології, вчителі іноземної мови розширюють можливості навчального процесу за допомогою використання мультимедійних презентацій у навчальному процесі. Таким чином учні вчаться
• читати з метою вибіркового отримання інформації;
• точно записувати необхідну інформацію;
• оформляти короткі повідомлення;
• точно і стисло викладати думку;
• визначати тему та основні ідеї тексту і записувати їх;
• формулювати своє ставлення до прочитаного;
• оформляти пункти плану;
• користуватися словником і довідковою літературою.

Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Практичне володіння іноземною мовою не може бути повноцінним, якщо воно не включає обидві основні форми комунікації (усну і писемну) у тісному взаємозв’язку. Писемне мовлення має багато якостей, необхідних для усного мовлення. Воно має потребу у вдосконалішому обдумуванні, щоб забезпечити вимоги правильності, чіткості викладу думки. поступово оволодіваючи особливостями писемного мовлення, учні переносять їх у певній мірі на усну мову, від чого усна мова стає досконалішою, а сам учень відчуває себе впевненіше.
Використання мультимедійної презентації на уроці допомагає вчителю:
• змінити форму навчання з авторитарної на комунікативну, інтерактивну, заглиблену в спілкування;
• навчити мову не аналітично, а критично (формувати здатність висловлюватися, виражати думки за рахунок умінь слухати, читати, говорити і писати іноземною мовою);
• підтримувати ефективну мотивацію та зв’язок з реальним життям для набуття практичних умінь;
• викликати інтерес до отримання інформаційних повідомлень та відтворення власних (так звана інформаційна прогалина – невід’ємна складова інтерактивного обміну інформацією);
• виховувати та розвивати особистість учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.

Успішна реалізація використання ІКТ у навчально-виховному процесі сприятиме удосконаленню системи шкільної іншомовної освіти у контексті соціально-педагогічних трансформацій освітнього простору України.
 
PetrivnaДата: Неділя, 18.03.2012, 09:28 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 1
Статус: Offline
ІКТ на уроках - це чудово! Але потрібно пам'ятати про золоту середину - всього має бути вміру. Вчитель повинен не лише віддавати данину моді та часу, а пам'ятати про своє головне завдання - виховати та навчити.
Для мене особисто головна проблема при проведенні таких уроків - це ліцензійне програмне забезпечення.
А які проблеми виникають у вас?
 
ElenДата: Неділя, 18.03.2012, 10:29 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Та ж сама проблема
 
konsultantДата: П`ятниця, 23.03.2012, 11:47 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Модераторы
Повідомлень: 3
Репутація: 1
Статус: Offline
Існує ряд додаткових підручників та навчальних посібників, рекомендованих МОН молоді та спорту України, кожен з яких має в складі комплекту CD/DVD диски для учня, для вчителя і навіть для роботи з інтерактивною дошкою.
ПЕРЕЛІК
навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2011/12 навчальному році

Додаткові підручники та навчальні посібники
Навчально-методичні комплекти для всіх типів загальноосвітніх навчальних закладів 1-[c]11
Макміллан
2008, 2009

Навчально-методичні комплекти для всіх типів загальноосвітніх навчальних закладів

1-11
Лонгмен
Пірсон
2008, 2009

Навчально-методичні комплекти для всіх типів загальноосвітніх навчальних закладів

1-11
Оксфорд Юніверсіті Прес
2008, 2009

Навчально-методичні комплекти для всіх типів загальноосвітніх навчальних закладів

1-11
Експрес-Паблішінг
2008, 2009

Навчально-методичні комплекти з англійської мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів

1-11
Cambridge
University
Press
2009

Навчально-методичні комплекти з англійської мови для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів

1-11
MM
Publication
2010
познайомтесь із новинками від Cambridge University Press http://www.linguist.com.ua/16032012info.html
Прикріплення: New_titles_Camb.doc(846Kb) · Neue-Ausgabe_Co.doc(376Kb)


Повідомлення відредагував konsultant - П`ятниця, 23.03.2012, 14:19
 
iriskaДата: Неділя, 25.03.2012, 09:52 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Не варто недооцінювати роль ІКТ в навчанні учнів будь-якого предмета, і особливо іноземної мови, адже з їх допомогою вчитель може легше мотивувати учня, ілюструвати дидактичний матеріал та оцінити результат власних старань, тобто рівень засвоєння матеріалу учнем. Причому, це все займає набагато менше дорогоцінного урочного часу, ніж розвішування плакатів на дошці, відшуковування вручну потрібного аудіозапису на касеті чи мрії про лінгафонний кабінет smile Але, разом з тим, для підготовким невеликого фрагменту уроку з використанням ІКТ потрібно виконати грандіозну роботу вдома: вирвати зайвих півгодини домашнього часу та витратити його не на сім"ю. Як альтернатива, велика квлькість готових ілюстраційних, тестових, дидактично-ігрових матеріалів відомих нам всім видань. Особисто переді мною завжди стоїть проблема вибору : час-кошти. Але, як кажуть англійці, "Time is money", або"When plan something, save time and money", тому питання залишається риторичним tongue
 
SalomДата: Понеділок, 26.03.2012, 21:25 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Використання ІКТ під час навчання це просто необхідно на сучасному етапі освітнього процесу, діти стали дуже сучасними, тому показані ті ж самі картинки на інтерактивні дошці для них є цікавішим, ніж просто на картках, а інтерактивні ігри є чудовим способом закріплення вивченого матеріалу. Мені дуже подобається курс "Family and Friends", який включає в себе величезну базу матерівалів та сучасних комп"ютерних програм для закріплення граматики та вокабуляру. Так як учні мого селища Гриців не мають змогу навчатись за цим курсом, через ціну підручників, яка є зависокою для більшості батьків, тому я намагаюсь залучати матеріали лише як додатковий , і мої учні завжди в захваті.
А щодо підготовки презентацій до уроків, є чудовий сайт для вчителів англійської мови, всім рекомендую, він містить безліч корисної інформації на будь яку тему. http://busyteacher.org/ мені він завжди допомагає у підготовці до занять та у самовдосконаленні!
 
ElenДата: Понеділок, 26.03.2012, 23:13 | Повідомлення # 8
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
Мультимедіа–презентація є одним з найбільш поширених засобів унаочнення навчального матеріалу. Інформативність електронних презентацій набагато вище традиційних за рахунок мультимедійності – наявності не лише тексту і графіки, але й анімації, відео та звуку. Мультимедійні презентації надають можливості здійснювати віртуальну взаємодію користувача з об’єктами або процесами пізнання, які знаходять своє відображення на екрані. Іншими словами, використання мультимедіа-презентацій дозволяє створювати інформаційний і візуальний образ об’єкту, який досліджується, імітувати реальність за допомогою участі в процесах, що відбуваються на екрані .
Для підготовки мультимедіа-презентації користуюся добре відомим програмним засобом – Microsoft PowerPoint. Навчилася проектувати слайд-шоу, додавати до проекту текстові й звукові коментарі. Хотілося б навчитися проектувати навчальні фільми
Представлений у вигляді електронних презентацій матеріал істотно розширює можливості звичайних підручників за рахунок використання звукового й відео супроводу й ефектів анімації. У ході роботи з комп’ютером в учнів задіються слухові і візуальні канали сприйняття, що дозволяє збільшити не тільки обсяг сприйманої інформації, але й міцність її засвоєння. Під час використання мультимедіа-презентації у процесі пояснення нової теми дотримуюся лінійної послідовності кадрів для показу цікавих унаочнень моменту теми. На екрані можуть також з’являтися визначення, схеми, які діти записують у зошит (за наявності технічних можливостей короткий конспект змісту презентації може бути роздрукований для кожного учня), тоді я, не витрачаючи час на повторення, встигаю розповісти більше.
Тому я «за» використання ІКТ на уроках іноземної мови
 
iriskaДата: Вівторок, 27.03.2012, 08:27 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 0
Статус: Offline
Elen, працювати з відеоматеріалом у будь-якому форматі можна в програмному забезпеченні Windows Movie Maker. Стандартна програма, є на кожному комп"ютері, не потребує спеціальної підготовки чи особливих знань. Ви просто відкриваєте в ній, відео, фото, аудіо файли і вставляєте в лінійку в правильній послідовності. Вигідним моментом є можливість компонування відео та фото, вставляння надписів на конкретному кадрі чи перед ним, скорочення та продовження часу програвання, та багато іншого.
 
menervaДата: Вівторок, 27.03.2012, 13:20 | Повідомлення # 10
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Як визначити свій рівень ІКТ-компетентності?

Інформаційно-комунікаційні компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів
Однією з складових професійної компетентності учителя, важливість якої обумовлена сьогодні змінами в освіті, викликаними розвитком інформаційних технологій, є компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій.
Під інформаційно-комунікаційною компетентністю розуміють - підтверджену здатність особистості застосовувати на практиці інформаційно-комунікаційні технології для задоволення власних потреб і розв'язування суспільно-значущих, зокрема, професійних, задач у певній предметній галузі або виді діяльності. (О.М.Спірін)
Ми розуміємо ІКТ-компетентність як здатність вчителя-предметника орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати ІКТ-технології відповідно до освітніх потреб та вимог сучасного високотехнологічного суспільства.
ІКТ-компетентність вчителя-предметника - це здатність використати ІКТ у своїй професійній діяльності.
Реалії сьогоднішнього життя такі, що кожен учитель має бути здатним до використання інформаційних технологій у власній діяльності, а також в роботі з учнями, батьками, громадськістю. Застосування вчителем на уроках знань ІКТ дозволяє ефективно та доступно підкреслити новизну навчального матеріалу, продемонструвати міжпредметні зв'язки, навести приклади практичного застосування знань з конкретного предмета, здійснити впровадження проблемного та евристичного навчання, продемонструвати складні природні процеси тощо.
Розроблену анкету для визначення рівня ІКТ-компетентності вчителів-предметників представлено нижче
Використання ІКТ-технологій можна оцінити за трьохбальною системою: 3 бали-на високому рівні, 2-на середньому рівні, 1- важко сказати

МАЄТЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ІКТ
Застосування: власних сил і бажання для підтримки інноваційного розвитку школи та упровадження ІКТ у навчально-виховний процес
1 2 3
Використання: історичних фактів для розуміння ролі та значення ІКТ для здійснення педагогічної діяльності
1 2 3
Створення: моделі навчального процесу з використанням ІКТ
1 2 3
Здійснення: залучення учнів до вирішення реальних проблем і задач за допомогою ІКТ
1 2 3
Розробка: і реалізація заходів для підвищення власного рівня ІКТ
1 2 3
МІНІМАЛЬНІ БАЗОВІ ЗНАННЯ

Застосування: технологій для активізації пізнавальної діяльності учнів з використанням ІКТ
1 2 3
Використання: у конкретній предметній області комп'ютерних програм та пакетів прикладних програм
1 2 3
Створення: банку методичного забезпечення діяльності вчителя з використанням ІКТ
1 2 3
Здійснення: презентації уроків, шкільних заходів за допомогою ІКТ на мінімальному базовому рівні
1 2 3
Розробка: опису потреб в ІКТ для організації власного робочого місця.
1 2 3
БАЗОВІ ЗНАННЯ
Застосування: передового педагогічного досвіду використання ІКТ у своїй педагогічній практиці
1 2 3
Використання: ІК технологій і різноманітних стилів навчання для розвитку здібностей і індивідуалізації навчання учнів
1 2 3
Створення: власного банку педагогічної майстерності для ефективного просування ІКТ у предметну область
1 2 3
Здійснення: активної співпраці з батьківським комітетом і демонстрації вільного володіння технологічними системами передачі інформації
1 2 3
Розробка: і впровадження технологічно насиченого навчального середовища
1 2 3
ПОГЛИБЛЕНИЙ РІВЕНЬ ІКТ
Застосування: сучасних інноваційних технологій необхідних для цифрового суспільства
1 2 3
Використання: ІКТ для розв'язання нестандартних, інноваційних професійних задач теоретичного й практичного характеру, демонстрація власного стилю використання ІКТ
1 2 3
Створення: умов для активної співпраці з колегами, батьками, учнями засобами ІКТ
1 2 3
Здійснення: оцінювання, аналізу і узагальнення навчальних досягнень учнів, впровадження різних навчальних і тестових програм засобами ІКТ
1 2 3
Розробка: заходів і стратегії для налагодження взаємодії з вчителями- новаторами засобами Інтернет-ресурсів
1 2 3
ДОСЛІДНИЦЬКИЙ РІВЕНЬ ІКТ
Застосування: сучасник технологій для організації Онлайн, дистанційного навчання учнів з особливими потребами
1 2 3
Використання: у своїй роботі технологій взаємодії вчителів і учнів в Інтернет - проектах
1 2 3
Створення: умов для впровадження проектної методики навчання, участь у конкурсах педагогічної майстерності з використанням ІКТ
1 2 3
Здійснення: популяризації власного педагогічного досвіду з використання ІКТ у певній предметній області і відображення результатів у засобах масової інформації
1 2 3
Розробка: технологій удосконалення використання ІКТ у певній предметній області
1 2 3
РІВЕНЬ ЕКСПЕРТА
Застосування: знань, умінь для демонстрації лідерства в питаннях інтеграції технологій у предметну область
1 2 3
Використання: використання сучасних ІКТ для популяризації педагогічного досвіду, оновленню професії вчителя, постійного підвищення професійного рівня ІКТ
1 2 3
Створення: умов для розвитку особистості обдарованих учнів засобами ІКТ, презентація результатів діяльності на наукових конференціях
1 2 3
Здійснення: наукових досліджень з питань використання ІКТ, підтримка власного професійного розвитку і дотримання принципу «освіта упродовж життя»
1 2 3
Розробка: методичних і дидактичних матеріалів з використання ІКТ у певній предметній області, участь у проведенні експертизи сучасних ІКТ для удосконалення навчально-виховного процесу
1 2 3
Підрахувавши загальну суму балів можна визначити свій рівень ІКТ-компетентності.
Технологія визначення рівня ІКТ-компетентності вчителя:
1-40 балів - «має уявлення»»,
41-50 балів - «мінімальний базовий»,
51-60 балів - «базовий»,
61-70 балів - «поглиблений»,
71-80 балів - «дослідницький»,
81-90 балів - «експерт».
Питання ІКТ-компетентності для вчителя ще й досі залишається актуальним. Сподіваємося така кваліметрична схема допоможе кожному вчителю спланувати свій власний план підвищення рівня комп'ютерної грамотності.

 
ElenДата: Вівторок, 27.03.2012, 23:19 | Повідомлення # 11
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 3
Репутація: 0
Статус: Offline
iriska, дякую. Програми не було sad , але вже качаю... biggrin
 
konsultantДата: Четвер, 05.04.2012, 09:56 | Повідомлення # 12
Рядовий
Група: Модераторы
Повідомлень: 3
Репутація: 1
Статус: Offline
Шановні колеги! Пропоную Вашій увазі новий каталог від Cambridge University Press
Прикріплення: Cambridge_price.xls(70Kb)
 
Форум » Підтримка викладання предметів » Форум для вчителів іноземної мови » Роль ІКТ у викладанні іноземної мови
Сторінка 1 з 11
Пошук: