Понеділок, 11.12.2017, 21:44
Методичний кабінет управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
ТОР-5 новин
Зразки наказів про преміювання.
Шкільні олімпіади 2010-2011 н.р.
Контрольні завдання МАН
Завдання для проведення ДПА у 2008-2009 н.р.
Нова програма з фізичного виховання у 5-9 класах
Наше опитування
Чому я не розміщую власні розробки на сайті?
Всього відповідей: 400
Друзі сайту
МОН України
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
ХОІППО
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Хмельницької ОДА
Обласні/Електронні олімпіади
ХОЦНТТУМ
Вчитель-новатор
"Партнерство в навчанні"
Intel "Навчання для майбутнього"
УЦОЯО
ВРЦОЯО
РМЦ I*EARN-Україна
Діти України
Мережа УРАН
Сайт технічної підтримки УРАН у Хмельницькій області

Сайт Міністерства освіти і науки молоді і спорту України
Сайт Педагогічна преса
Статистика
Проверка тиц pr
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Нас відвідали

Moderator
 
Головна » 2012 » Серпень » 27 » Методичні рекомендації щодо проведення першого уроку
08:23
Методичні рекомендації щодо проведення першого уроку
Перше вересня 2012-2013 н. р. – це і традиційне шкільне свято усіх, хто навчається, хто навчає, і, водночас, особливе.
День знань – це перші дзвоники і хвилювання, море квітів і білих бантів, радісних зустрічей і щирих сподівань на успішний новий навчальний рік.
Цьогоріч пропонується 1 вересня провести як справжнє свято. Традиційною залишається урочиста лінійка, на проведення якої відвести не більше 40 хв. Після урочистої лінійки рекомендуємо провести у кожному класі зустрічі з батьками. Це буде відверта розмова вчителя і батьків про виховання, організацію шкільних буднів. Доцільно провести спілкування у формі «Запитуйте - відповідаємо», де батьки матимуть змогу поставити вчителям питання, які їх турбують. І на завершення першовересневого дійства проводиться шкільне свято з іграми, розвагами. Форма проведення свята різноманітна, кожна школа обирає те, що доцільно їй.
Традиційний перший урок проводиться 3 вересня. Для кожного учасника навчально-виховного процесу – учня, вчителя, батька, матері, запрошеного гостя – для всієї шкільної громади –  Перший урок повинен пройти в атмосфері урочистості, історичної значущості та важливості. Тема першого уроку 2012-2013 н. р. обирається навчальним закладом, кожним окремим вчителем. Головне те, що на цьому уроці звучатимуть патріотичні мотиви.
Патріотизм - це любов до Батьківщини, до Вітчизни, одне з найбільш глибоких почуттів,  закріплених віками.  Мабуть,  жодне слово зі своїм таким великим і конкретним значенням не зазнавало стількох тлумачень,  інтерпретацій, фальсифікацій та перекручень,  як це.  Сьогодні є спроби навіть замінити його іншими словами при підкресленні любові до рідної землі, до свого народу.
І все ж слово  "патріотизм" залишається одним із тих небагатьох понять, які є основоположними,  головними у вираженні громадянських почуттів,  найвищих засад духовного світу людини.
Особливе значення воно має нині,  в непростих умовах утвердження національної свідомості, на новому етапі відродження національних традицій.
Отож на цьому уроці завдання вчителя визначити коло елементарних понять,  якими він повинен схвилювати дитячу душу і засіяти в ній зерна любові до малої батьківщини, до свого роду.
У початковій школі у свідомість дитини закладаються фундаментальні світоглядні поняття, моральні цінності, переконання. Тому особливості сприймання довкілля повинні відзначатися природністю і системністю в акцентах учителя, вихователя.  Екскурс в історію роду,  населеного пункту,  рідного краю має поглиблюватися.  Саме в початкових класах кожна дитина повинна сформувати уявлення про своє родове дерево.
Тому в різних навчальних і виховних ситуаціях дітям ненав'язливо ставляться запитання чи міні-проблемні завдання,  які можуть мати різні варіанти. До проведення уроку можна підготувати виставки сімейних реліквій, найцінніших книг, красивих вишиванок і т.п.
У початкових класах у дітей уже повинні скластися поняття сім'ї,  родини, роду. Вони повинні знати всіх своїх хоча б дво- і троюрідних братів та сестер.
В умовах сільської школи можна дати завдання знайти близькі і далекі родові зв'язки між учнями класу, школи.
Нині немало говорять та пишуть про український національний характер, українську ментальність. Про це доцільно поговорити з учнями середніх класів.
Учні середніх класів уже можуть дати відповідь на запитання: "Чим відрізняється традиційне житло українців –  хата  (в т.ч.  і сучасний варіант)  від житлових будівель інших народів, навіть близьких?"
Відповідь має сформуватися у результаті спостережень краєвиду сучасного села хоча б за матеріалами телепередач:  охайність,  білизна стін,  привітність, чистота. Отже, національна риса – відчуття краси.
Відповідь на запитання "Яке традиційне звернення було в українців до батька-матері, дідуся-бабусі?" – "на Ви" – свідчить про шанобливість українців та повагу до старших.
Важливою є  система питань, проблем, присвячених згуртованості перш за все роду, а також класного, шкільного колективу. Суттєвим є і підкреслення ролі жінки в сім'ї, суспільстві.
Відомо,  що патріотизм завжди має конкретно-історичну форму вияву причетності окремого індивіда до відповідної спільноти людей. Тому про це важливо вести розмову на уроці.
Проголошення України незалежною,  творення самостійної Української держави викликали нові зміни у питаннях формування патріотизму.  Інтереси національні та державні збігаються,  а нація може реалізувати свої патріотичні почуття лише в суверенній,  національній державі,  яка буде сильною за умови зміцнення патріотичних почуттів кожного громадянина.
Мета формування патріотичних почуттів передбачає вироблення і зміцнення в свідомості кожного громадянина гордості за свою Вітчизну, її історію й традиції, готовності захищати її свободу.
Формування свідомого громадянина, патріота, тобто людини з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення,  почуттями,  вчинками та поведінкою,  спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні –  це і є основне коло питань, навколо яких буде йти розмова зі старшокласниками на першому уроці.
Старший підлітковий вік – період значних зрушень у розвитку самосвідомості особистості. Учням старшого підліткового віку властивий потяг до інтелектуально-розважальної ігрової діяльності,  тому слід використати цю властивість і спрямувати пізнавальні інтереси учнів у необхідному напрямкові і на уроці.
Учням старшого шкільного віку притаманне громадсько-державне усвідомлення.  Соціально зріліші учні старших класів переживають процесс кристалізації і шліфування громадянськості, почуття господаря держави, патріота, що відповідає за свої вчинки, оцінює їх через призму інтересів держави. Тому можна використати на уроці дебати, брейн-ринги, турніри.
Таким чином основною метою першого уроку 2012-2013 навчального року є наступне:
  • забезпечити реалізацію концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності;
  • закласти основи для формування громадянськості як інтегративної риси особистості;
  • розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України;
  • розвивати почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину;
  • виховувати любов до рідного краю ;
  • виховувати активну особистість з почуттям національної гідності;
  • виховувати повагу до Конституції України,  державних символів,  свідоме ставлення до обов'язків людини і громадянина;
  • виховувати почуття любові і вірності до своєї Батьківщини;
  • формувати переконання особистої відповідальності кожного громадянина за долю своєї держави та власного народу, свою долю;
  • формувати особистісні риси громадян Української держави.
У процесі підготовки до Першого уроку вчитель повинен дотримуватися таких принципів:
  • відповідність змісту роботи потребам особистості;
  • активізація зворотного зв’язку – надання можливості учням висловлювати свої думки та почуття;
  • добровільність – мотивувати та пропонувати, а не примушувати та диктувати;
  • позитивна спрямованість;
  • об’єктивність – інформація не повинна зводитися до формальних гасел;
  • врахування вікових та індивідуальних особливостей.
З урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, рівня їх розвитку, зацікавленості, а також можливостей школи, позашкільного навчального закладу форми роботи, методи та методичні прийоми проведення Першого уроку можуть бути різноманітними. Рекомендуємо застосувати активні методи навчання, які залучатимуть переважну більшість учнів до широкого обговорення проблем, спонукаючи їх до діалогу, дискусії.
У початковій школі урок доцільно провести у формі гри, подорожі.
Беручи до уваги зазначені вище  рекомендації, пропонуємо конкретизувати план дій  щодо  проведення Першого уроку, доповнити їх різними формами, технологіями, зокрема такими, як:
  • бесіди «Ти одна і неподільна, Україно моя вільна!» «Державний прапор України – святиня  нашого народу», «Сучасна українська держава і світ»;
  • вікторини, аукціони знань «Державні символи України», Рідна мова калинова», Люби і знай свою країну»;
  • творче інтерв’ю «Доля моєї родини в історії незалежної України»;
  • виставки творчих робіт дітей «Я малюю рідну Україну», «Наш труд і талант, Україно, для тебе!»;
  • поетичні конкурси «Всім серцем любіть Україну свою»;
  • творчі проекти «Славетні постаті України», «Сім чудес України», «Подорожуємо Україною», Україна –моя Батьківщина;
  • літературно-музичні композиції «Розквітай, прекрасна Україно, рідна земле, матінко моя!», «Живи і міцній, Українська державо!».
Звертаємо увагу керівників закладів та організаторів урочистостей на  необхідність обов’язкового дотримання правил використання державних символів, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки від 08.09.2000 р. № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку  використання державної символіки в навчальних закладах України».
Категорія: Методичні заходи | Переглядів: 803 | Додав: Odmin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА © 2017
Пошук по сайту
Форма входу
Календар
«  Серпень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
КАТЕГОРІЇ РОЗДІЛУ
Олімпіади, МАН [108]
Методичні заходи [167]
Акції [14]
Спорт [61]
Інформатика [36]
Математика [8]
Фізика [3]
Філологам [2]
Історія [6]
Мистецтво [9]
Іноземні мови [21]
Хімія [3]
Біологія [9]
Географія [2]
Економіка [0]
Позаурочні заходи [17]
Євроінтеграція [4]
Офіційно [255]
Дошкілля [27]
ЗНО [26]
ДПА [31]
Початкова школа [14]
Оздоровлення [9]
Підручники [3]
ППЗ [5]
Навчання вчителів [15]
Конкурси [83]
Психологія і соціальна робота [28]
Свята [24]
Кадри. Сторінка правових знань. [6]
Підсумкові контрольні [4]
Трудове навчання [4]
Виховна робота [25]
Образотворче мистецтво [1]
Вшанування пам’яті Івана Франка [1]
МИ В МЕРЕЖІ
Блоги вчителів
Предметні спільноти
Хмаринка тегів
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання